【作詞tokyocabin】日英版 ヱヴァンゲリヲン"Fly Me To The Moon" by Amy grandpa garden

以前、ポケモンのセレナでMVを作った「フライ・ミー・トゥ・ザ・ムーン」を、『ヱヴァンゲリヲン 』のカラオケ&MVで創ってみました。日本語と英語両方で歌われています。

日英版Fly Me To The Moon by Amy grandpa garden

https://youtu.be/rFVWVjO07JQ

「Fly Me to The Moon」の歌詞

Verse 1
Fly me to the moon 月より星より

Brighter than the moon and stars

君の瞳はまぶしいから
Your eyes are shining
お願い このまま
Please just
夢を見せてよ
Let me see the dream

Verse 2
いつからか きみがほほ笑むたび
Every time you smile
地球の時間は 止まっているのさ 
The time on the earth stops
それだけで ぼくは Fly me
It just make me
月にも昇れる to the moon
Fly 

interlude


Verse 3
Fly me to the moon
私を月まで連れてって
And let me play among the stars
星の間で遊びばせて
Let me see what Spring is like
どんな春なの私に見せて
On Jupiter and Mars
木星や火星の上は
In other words, hold my hand!
つまりね、手を握ってよ、って言いたいの!
In other words, darling, kiss me!
つまりね、キスしてってこと!

 

Verse 4
Fill my heart with song
わたしの心を歌で満たしてよ
And let me sing forevermore
そして永遠に歌わせて
You are all I long for
あなたはわたしの憧れ
All I worship and adore
崇拝の対象なの
In other words, please be true!
つまりね、正直でいてね!
In other words, I Love you!
つまりね、愛してるの!


interlude


Verse 5  
この曲が好きよ 踊りましょ
I like this music, so let’s dance
ステップなんて 気にしないで いいの
No need to care about your steps
あなたの肩でほら
See, I’ll rest my head on your shoulder
目を 閉じるから
and close my eyes
連れてって欲しい 月まで
So please take me to the moon
Let us fly to the moon

関連過去記事

---------------
tokyocabin